Dodržiavanie vyváženej stravy pri vylúčení určitých potravín

Pokiaľ vám Food Detective™ test ukáže výsledky, ktoré indikujú zvýšenú úroveň protilátok na určitú potravinu, je vhodné vzdať sa konkrétnej potraviny najmenej na 3 mesiace.

Následne, ale už aj počas tohto obdobia, možno očakávať postupný ústup symptómov.

Odstránenie problémovej potraviny z jedálnička vám umožní prehodnotiť váš životný štýl a výber jedál. Možno sa budete odteraz viac zaujímať o služby výživového odborníka alebo dietológa s cieľom prehodnotiť váš stravovací plán a identifikovať také skupiny potravín, ktoré by mohli z výživového hľadiska chýbať alebo by mohli byť obmedzujúce. Dôležité je predovšetkým jesť pestrú paletu jedál. Medzi najčastejšie reaktívne potraviny patria:

Dodržiavanie vyváženej stravy pri vylúčení určitých potravín

Skôr než niečo zmeníte vo vašom stravovaní

Výživa a zdravie idú spolu ruka v ruke, pričom existuje niekoľko štandardných zásad, ktoré by ste mali dodržiavať, predtým ako zmeníte váš stravovací plán.

  • Pokiaľ mate zdravotné problémy, ste tehotná alebo sa nachádzate uprostred liečebného procesu, navrhovanú zmenu stravovania konzultujte s lekárom, výživovým špecialistom alebo dietológom.
  • V maximálnej možnej miere si plánujte a zaraďujte vaše jedlá dopredu. Zbieraním receptov, do ktorých idú nereaktívne potraviny a nakupovaním dopredu, zvládnete proces zmeny jednoduchšie.
  • Osvojte si škálu potravín, ktoré môžete jesť. Môžete byť intolerantný na pár potravín, ale je veľmi veľa potravín, ktoré môžete jesť bez problémov. Namiesto sústredenia sa na to, čo nemôžete jesť, koncentrujte svoju pozornosť na všetky potraviny, ktoré jesť môžete.
  • Keď odstránite určitú potravinu z vášho jedálnička, skúste ju nahradiť potravinou z tej skupiny, ktorá reakciu nepreukázala.
  • Aj naďalej sa vyhýbajte potravinám, pokiaľ viete, že ich konzumácia má na vás negatívny efekt, dokonca aj vtedy, keď vám Food Detective™ test vyšiel na danú potravinu negatívne.
  • Rozlišujte, ktoré produkty obsahujú vaše reaktívne potraviny. Mnohé polotovary a omáčky obsahujú širokú škálu ingrediencií, ktoré môžu s reaktívnou potravinou súvisieť, takže je potrebné kontrolovať etikety.
  • Je veľmi dôležité dodržiavať vyváženú stravu. Takto získate širokú škálu výživných látok a znížite riziko ďalších potravinových intolerancií.

TIPY NA ZLEPŠENIE ZDRAVIA

V nasledujúcich riadkoch vám ponúkame pár tipov na zlepšenie zdravia

Jedzte pestro

Jedzte čo možno najpestrejšie variácie farieb a chutí. Snažte sa denne skonzumovať 10 rôznych potravín: napr. ovos, oriešky a semienka s banánmi a mliekom na raňajky; tuniak, syr alebo kurča so šalátom, zelenými fazuľkami, paradajkami s trochou dressingu na obed, a rybu, zemiaky, mrkvu, brokolicu a hrášok na večeru. Takto pokryjete až 12 rôznych zdrojov a zadovážite pre seba dostatok výživných látok.

Jedlo dôkladne požujte

Toto je prvá fáza trávenia. Jedlo, ktoré nebolo dôkladne rozžuté sa len veľmi ťažko trávi. Mnohé zo symptómov sa často zmiernia už tým, že sa jedlo predtým ako sa prehltne, dôkladne rozžuje.

Pite aspoň 1-1 1/2 litra vody denne

Môže to byť aj vo forme ľahkých džúsov a zeleninových štiav. Ovocné a bylinkové čaje sú tiež výbornou alternatívou. Alebo skúste obmenu – teplú vodu s plátkom citróna a mäty. Vyhýbajte sa káve a čaju – sú to diuretiká. Zvyšujú hladinu vody odbúranú z nášho tela, vrátane minerálov a stopových prvkov.

Dajte si tú námahu a spíšte zoznam všetkého, čo zjete a vypijete v priebehu 5 dní

Posvieťte si na variabilitu v jedlách a preskúmajte, či tam nie je nejaká potravina zaradená len tak zo zvyku. Toto sú práve tie jedlá, ktoré spôsobujú často najväčšie problémy. Ak sa vo vašej strave vyskytujú určité potraviny pravidelne, skúste ich nahradiť vhodnými alternatívami. Informácia v brožúre vás oboznámi s alternatívami mnohých potravín.

Prijímajte dostatočné množstvo vlákniny

Uistite sa, že vaše telo prijíma dostatočné množstvo vlákniny a vody, čím sa zabezpečuje správna funkcia čriev. Denný pohyb čriev je prospešný.

Vyhýbajte sa

spáleným, pripečeným, vyprážaným jedlám, hydrogenizovaným rastlinným tukom a neúmernému množstvu živočíšnych tukov. Spálené jedlá obsahujú voľné radikály, ktoré poškodzujú naše bunky. Aby ste minimalizovali tieto škody potrebujete množstvo antioxidantov, ktoré sa nachádzajú napr. v červenom víne, zelenine a ovocí a doplňte váš stravovací režim o kvalitné doplnky výživy.

Obmedzte

príjem cukru, potravín spracovaných chemickými prísadami, minimalizujte alkohol, kávu a čaj. Môže sa stať, že si príležitostne dáte rýchle občerstvenie, ale takéto jedlo by sa určite nemalo stať pravidelnou súčasťou vášho jedálnička.

Pochutnajte si

na malom množstve orieškov a semiačkach, aby ste si denne zabezpečili nevyhnutné nenasýtené mastné kyseliny. Trikrát do týždňa jedzte ryby a na prípravu šalátov vyskúšajte rôzne zastudena lisované oleje. V supermarketoch a obchodoch so zdravou výživou sa dá už dnes ľahko dostať tekvicový olej, olej z vlašských orechov či z ľanových semien.

Pravidelne cvičte

Ak nie ste zvyknutý pravidelne cvičiť, poraďte sa s vašim praktickým lekárom a zistite, aký druh cvičenia by bol pre vás vhodný. 50% zdravia je pravidelný pohyb a 50% je o prístupe k stravovaniu. Nepodceňujte tento dôležitý fakt. Cvičením si udržiavate ohybné kĺby, pôsobíte pozitívne na kardiovaskulárnu sústavu a zvyšujete intenzitu spaľovania tukov.