Intolerancia na sóju

Ak Vaše výsledky preukázali pozitívne reakcie na sóju, je potrebné, aby ste ju buď vylúčili z jedálnička úplne, prípadne znížili jej konzumáciu na minimum. 

Sójové jedlá sú dnes preferované najmä vegetariánmi, pretože sója je vynikajúcim zdrojom bielkovín, má nízky obsah nasýtených tukov a neobsahuje cholesterol. Pokiaľ sa vyhýbate sóji, je dôležité dopĺňať proteín z alternatívnych zdrojov potravín.

Sóju možno zvyčajne nájsť v mnohých potravinách:

  • vegetariánske a mäsové polotovary
  • vegetariánske "mäso" produkty, ako je "vegetarián hamburger" a "vegetarián párok"
  • niektoré chleby
  • mrazené potraviny
  • rezance
  • raňajkové cereálie
  • konzervy a balené potraviny
  • sušienky
  • pizza
  • čokoláda
  • zmrzlina
  • margarín
  • cukríky

 

Intolerancia na sóju

Alternatívy k sóji

Sójové mlieko

Spolu s kravským mliekom existuje celá rada ďalších druhov mliek, ktorými môže byť sójové mlieko nahradené, či už na pitie alebo varenie:

  • ryžové mlieko
  • kokosové mlieko
  • zemiakové mlieko
  • ovsené mlieko.